![]() |
![]() |
"Poćwicz ze mną Mamo, Tato!" Od czego zaczynaliśmy spotkanie z logopedią? Nawzajem poznawaliśmy się. Ślubowaliśmy współpracę, a wszystkie dzieci zostały asystentami logopedy, otrzymując odpowiednią naklejkę. Logopeda obserwując dzieci podczas zabawy a także rozmawiając z każdym z osobna dokonał wstępnej diagnozy. Kiedy już troszkę się poznaliśmy, doszliśmy wspólnie z wychowawczyniami 5 i 6-latków do wniosku, że czas zabrać się do bardzo konkretnej pracy. Najpierw zaczęliśmy od ćwiczeń oddechowych i oddechowo- fonacyjnych.
1. ćwiczenia kształtujące prawidłowe nawyki oddechowe w czasie spoczynku ( oddychanie przez nos, wdech i wydech przez nos lub wdech nosem, wydech ustami) 2. ćwiczenia kształtujące prawidłowe nawyki oddechowe podczas mówienia: - ćwiczenia różnicujące fazy oddechowe - ćwiczenia zwiększające pojemność płuc - ćwiczenia na rozruszanie przepony - ćwiczenia wzmacniające wydech - ćwiczenia różnicujące fazy wydechu Dzieci przy pomocy bardzo prostych przedmiotów, a mianowicie kubeczków, słomek, wacików i smacznych kuleczek śniadaniowych świetnie się bawiły, a przy okazji intensywnie ćwiczyły. Następnie zajęliśmy się ćwiczeniami usprawniającymi narządy mowy. I tak dzieci : - usprawniały wargi i policzki - usprawniały żuchwę - usprawniały język - usprawniały podniebienie miękkie Drodzy Rodzice dziękujemy za lusterka, które dzieci sukcesywnie przynoszą na zajęcia! Będą one niezbędne do realizacji postawionych celów. Lusterka służą dzieciom do obserwacji własnych narządów mowy podczas ćwiczeń. Klikając w poniższy link możecie Państwo pobrać przykładowe ćwiczenia logopedyczne przygotowane przez logopedę Panią Małgorzatę Muchę:
|